Akcie ETF navázaného na cenu lithia letos posílily o skoro 50 % a dále rostou

12.09.2017 14:24 | wa pe | Diskuze

Objem kapitálu ve veřejně obchodovaném fondu navázaném na cenu lithia Global X Lithium ETF se letos více jak ztrojnásobil. Nové investice směřují do lithia především díky nástupu elektromobilů na čínském trhu.

Foto: fdecomite

Akcie Global X Lithium & Battery Tech ETF včera posílily o 5,1 % poté, co investoři zaznamenali zprávu, že čínské úřady plánují stanovit termín, od kterého bude v zemi zastaven prodej automobilů na fosilní paliva. Veřejně obchodovaný fond zaznamenává kapitálový příliv již šest týdnů v řadě. Posílily také akcie těžařů lithia a výrobců elektromobilů a baterií jako FMC Corp. Quimica & Minera de Chile SA, Tesla Inc. či Samsung SDI Co.

V neděli oznámil Xin Guobin, zástupce čínského ministra průmyslu a informačních technologií, že vláda ve spolupráci s regulačními úřady pracuje na harmonogramu zákazu výroby a prodeje automobilů s motory na fosilní paliva.  „Pokud Čína přechází na elektromobily a následovat budou také ostatní země a výrobci automobilů, poté nás do budoucna očekává svět elektrických vozů,“ uvedl Jay Jacobs, vedoucí výzkumu v Global X Funds pro agenturu Bloomberg. Čína svým rozhodnutím následuje některé západní země, které již pevné datum zákazu motorů na fosilní paliva stanovily. V červenci to byla Velká Británie a v závěsu za ní Francie. Ještě dříve se chystají vyřadit z provozu benzinové a dieselové motory Norsko a Nizozemi.

zdroj: Bloomberg

Zvyšující se poptávka po lithiu se prozatím setkává s omezenou nabídkou ze strany těžařů. Nedostatek komodity na trhu by navíc měl panovat i na začátku roku 2018, jsou přesvědčeni analytici Citigroup, kteří nedávno zvýšili svůj odhad ceny uhličitanu lithného v příštím roce na 14 000 USD za tunu. Ze zvýšené poptávky po lithiu by měli i nadále profitovat těžební společnosti FMC či Albermarle.

Čína je již několik desetiletí největším světovým odběratelem komodit obecně. V případě, že dojde k plnému přechodu na elektromobily, zvýší se mohutně i její spotřeba lithia. Podle odhadů je Čína schopna ročně získat z Austrálie dováženého spodumenu 90 000 tun lithia, což vystačí na výrobu asi 2 miliony elektromobilů, v zemi je přitom 300 milionů registrovaných řidičů. 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články

Nový dluhopisový ETF přestavený firmou Goldman Sachs se vyhýbá nejrizikovějším dluhopisům

Popularita veřejně obchodovaných fondů, ETF dále roste, tvrdí analytici Charles Schwab

WGC: Burzovně obchodované fondy zaměřené na zlato rostly v srpnu o 31,4 tuny

Investoři houfně zajišťují své pozice. Obávají se, že americké akcie čeká turbulentní podzim

Držíte polské akcie? Letos můžete slavit

Rekordní příliv financí do ETF vzbuzuje obavy z bubliny



Čti více

Analytici z Morgan Stanley varují před přílišnou závislostí na kartách UnionPay v Macau

Analytici z Canaccord Genuity se zastávají akcie Blue Apron

Akcie bank by mohly zanedlouho opět růst

Morgan Stanley: rally akcie Hertz Global skončila

Akcie těžařů základních kovů ztrácí půdu pod nohama kvůli známkám zpomalení čínské ekonomiky

Nejzajímavější akcie pro dnešní den, Apple, Amazon, Tesla, Western Digital a další...

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.