Změnil tak svá dřívější prohlášení, ve kterých tvrdil, že firma hledá nové partnery. V odpovědích na otázky investorů Marchionne také prohlásil, že Fiat Chrysler nevede žádné jednání o fúzi s Volkswagenem, když ještě minulý měsíc hovořil o tom, že spojení obou automobilek je možné.
Marchionne již dlouhou dobu prosazuje slučování v automobilovém průmyslu a analytici se zajímají, zda se mu podaří najít partnera pro Fiat Chrysler ještě před jeho odchodem z čela automobilky na počátku roku 2019.
Minulý měsíc Marchionne prohlásil, že Volkswagen, který je jedničkou na evropském trhu, by mohl nakonec souhlasit s jednáním o spojení s FCA kvůli koupi automobilky Opel francouzskou PSA Group, druhým největším výrobcem aut v Evropě.
Volkswagen, který se stále vzpamatovává z emisního skandálu, původně odmítal snahy FCA. Minulý měsíc však generální ředitel Matthias Müller připustil, že skupina začala být více otevřená k možnosti spojení a vyzval Marchionneho, aby raději jednal přímo s ním než s tiskem.
FCA v lednu v rámci podnikatelského plánu slíbila, že v letošním roce sníží o téměř polovinu svůj dluh z 4,6 miliardy eur (122,7 miliardy Kč) na konci roku 2016. Ve snižování dluhu chce pokračovat i v příštím roce, aby byla v lepší pozici pro další případná spojení.
Analytici však stále vyjadřují obavy z vysokého napojení FCA na americký trh, který dosáhl svého vrcholu a ceny se zde začínají snižovat, ale také z nákladů na svolávání aut ke kontrole a možných pokut kvůli emisím, napsala agentura Reuters.