Investoři obecně od takzvaných spotřebních akcií výplatu dividendy většinou ani neočekávají, společnosti jako Amazon, Netflix, Priceline Group povětšinou svou volnou hotovost investují zpět do svých činností, zatímco výše dividend například u Starbucks či Walt Disney dosahuje pouze 1,4 %. I mezi spotřebními tituly se ovšem najdou takové, jejichž výše dividendy překvapí a nedávno pomohla například zmírnit ztráty, které kamenní prodejci utrpěli kvůli dalšímu rozvoji internetového prodeje. To samé platí i pro velké automobilky General Motors a Ford Motor, jimž jejich dividendy pomohly alespoň částečně vylepšit ztráty, které jejich akcie zaznamenaly od počátku roku. Zatímco akcie zařazené na Consumer Discretionary Select SPDR (XLY) připsaly za poslední rok 3,4 %, akcie nezbytného spotřebního zboží na Consumer Staples Select Sector SPDR se mohou pochlubit ziskem 16 % a distributoři vody a energií na Utilities na Select Sector SPDR dokonce 28 %.
I v sektoru spotřebního zboží se však najdou tituly, které úspěšně plují proti proudu. Na jejich čele stojí řetězec McDonald’s s jednoročními výnosy 28 % a dividendovým výnosem 3 %. Ze zotavení realitního trhu v USA profitovaly také tituly jako Home Depot a Lowe’s, které za uplynulý rok shodně připsaly kolem 17 %. Dobré výsledky těchto společností zohledňují i analytici ve svých investičních doporučeních. V S&P Global sice udržují pro Home Depot a Lowe’s doporučení „Hold“ z důvodu vysoké valuace akcií, jako „Strong Buy“ však označují akcie Ford a General Motors. Velké automobilky v USA sice zaznamenávají výrazný pokles prodejů nových vozů, ten však podle S&P Global nebude trvalejšího charakteru. Analytici konstatují zvýšenou globální poptávku taženou Čínou a oživení trhu ve Spojených státech. Zatímco Ford se může pochlubit dividendovým výnosem 4,8 %, GM svým akcionářům nabízí dokonce 5,5 %.