Materiály pro konstrukci nadzvukových letadel se musí vyznačovat třemi kvalitami, které se jen vzácně nacházejí pospolu, kromě nízké váhy a strukturální stability musí také odolávat vysokým teplotám. I dnes již z aktivní služby vyřazený Concorde musel čelit teplotám dosahujícím až 126 stupňům Celsia. Dnes používané karbonové nanotuby snesou teploty kolem 400 stupňů Celsia. Podle vědců by jejich ideální náhražkou mohly být nanotuby nitridu boritého odolávající až 900 stupňům Celsia. Ty by měly letounům umožnit dosahovat rychlostí až 6437,376 km/h. Kromě toho je tento materiál lehčí a pevnější než současná karbonová alternativa.
zdroj: NASAinnovation
Háčkem je jeho vysoká cena, která dosahuje 1000 USD za gram. V současné době existuje pouze několik míst, kde jsou schopni nanotuby nitridu boritého produkovat v dostatečně vysoké kvalitě. Odborníci ovšem nevylučují, že pokud další testy potvrdí kvality materiálu, dojde k jeho použití nejdříve u vojenských letounů a po snížení ceny také u těch komerčních. Ještě před dvaceti lety byla ostatně cena karbonových nanotub také 1000 USD za gram, dnes dosahuje rozmezí pouze 10-20 USD za gram.