Reklama v tisku stoupla o 2,9 procenta na 19,3 miliardy korun. Údaj za reklamu na internetu, který zveřejní Sdružení pro internetový rozvoj v únoru, bude zřejmě na druhém místě, odhaduje agentura.
Souhrn ceníkové hodnoty reklamy za televize, tisk, rádio a venkovní reklamu činí za loňský rok 80,2 miliardy korun. V roce 2016 to bylo o téměř sedm miliard méně. Údaj za internetovou reklamu zatím není znám. V roce 2016 se investice do internetové inzerce zvýšily o třetinu na 19,7 miliardy a loni se očekával další růst.
Reklama v rádiích vzrostla o 7,2 procenta na 7,55 miliardy korun. Za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,3 miliardy korun, tedy meziročně o 3,4 procenta více.
"Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun," uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.
Největším zadavatelem byl loni největší tuzemský e-shop Alza.cz s reklamou za 1,4 miliardy korun. Výdaje do reklamy tak firma zvýšila o 16 procent. O dvě třetiny na 1,3 miliardy korun loni stouply výdaje za reklamu potravinářské společnosti Ferrero Česká, pobočky italského výrobce cukrovinek. Naopak meziroční pokles o devět procent na 1,2 miliardy korun zaznamenala společnost Procter & Gamble, která vyrábí prací prášky, aviváže či prostředky na mytí.