Reklamní trh přesáhl v roce 2017 sto miliard korun, nejvíce utratil eshop Alza.cz

07:31 | fa ra | Diskuze

Výdaje na reklamu loni překročily 100 miliard korun v ceníkových cenách. Vyplývá to z odhadu společnost Nielsen Admosphere. Největší podíl nadále drží inzerce v televizích, která meziročně stoupla o 13 procent na 48,1 miliardy korun.

Ilustrativní obrázek
Foto: Alza.cz

Reklama v tisku stoupla o 2,9 procenta na 19,3 miliardy korun. Údaj za reklamu na internetu, který zveřejní Sdružení pro internetový rozvoj v únoru, bude zřejmě na druhém místě, odhaduje agentura.

Souhrn ceníkové hodnoty reklamy za televize, tisk, rádio a venkovní reklamu činí za loňský rok 80,2 miliardy korun. V roce 2016 to bylo o téměř sedm miliard méně. Údaj za internetovou reklamu zatím není znám. V roce 2016 se investice do internetové inzerce zvýšily o třetinu na 19,7 miliardy a loni se očekával další růst.

Reklama v rádiích vzrostla o 7,2 procenta na 7,55 miliardy korun. Za venkovní inzerci zadavatelé utratili 5,3 miliardy korun, tedy meziročně o 3,4 procenta více.

"Rok 2017 byl v reklamním byznysu opět rokem úspěšným. U všech námi monitorovaných mediatypů evidujeme meziroční navýšení alokace hrubých mediálních investic. Souhrnná ceníková hodnota využitého reklamního prostoru loni přesáhla hranici 100 miliard korun," uvedl Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.

Největším zadavatelem byl loni největší tuzemský e-shop Alza.cz s reklamou za 1,4 miliardy korun. Výdaje do reklamy tak firma zvýšila o 16 procent. O dvě třetiny na 1,3 miliardy korun loni stouply výdaje za reklamu potravinářské společnosti Ferrero Česká, pobočky italského výrobce cukrovinek. Naopak meziroční pokles o devět procent na 1,2 miliardy korun zaznamenala společnost Procter & Gamble, která vyrábí prací prášky, aviváže či prostředky na mytí.

Zdroj:čtk
Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.


Související články
Ilustrativní obrázek

Televizní reklama je stále "in"

Ilustrativní obrázek

Reklamní trh v České republice vzroste do roku 2020 podle odhadů o 11 %

Ilustrativní obrázek

Výdaje na internetovou reklamu v dubnu klesly na 414 milionů Kč

Ilustrativní obrázek

Demokraté zveřejnili tisíce kontroverzních reklam, které si u Facebook objednala ruská agentura

Ilustrativní obrázek

Google bude přísněji prověřovat zadavatele politické reklamy

Ilustrativní obrázek

Výdaje za reklamu na webech za leden a únor klesly o 12 procent



Čti více
Ilustrativní obrázek

Německý DAX roste

Ilustrativní obrázek

Akcie na pražské burze rostou

Ilustrativní obrázek

10 vlastností dobrého investora podle Michaela J. Mauboussina (3. díl)

Ilustrativní obrázek

Pražská burza po otevření mírně oslabuje

Ilustrativní obrázek

Slabá koruna zvyšuje ceny na čerpacích stanicích

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.