Vyrazí Oracle, Adobe Systems či Microsoft znovu na nákupy? Technologické akcie, které mají potenciál se stát akvizičním cílem

23.10.2017 13:56 | wa pe | Diskuze

Letošní rok přinesl na trhu s technologickými společnostmi v USA podstatný pokles počtu fúzí a akvizic, podle analytiků MoffettNathanson LLC však další měsíce přinesou výrazné oživení. Které společnosti jsou nejžhavějšími kandidáty na koupi?  

Foto: Public Domain

V MoffettNathanson LLC uvádí, že letošní rok přinesl na poli technologických fúzí a akvizic pokles objemu transakcí o 59,1 % v meziročním srovnání. Nyní však podle nich situace nahrává tomu, aby velké technologické společnosti jako Oracle, Salesforce, Adobe Systems či Microsoft znovu vyrazily na nákupy.

Technologičtí giganti podle analytiků s nákupy vyčkávali do doby, než dojde k zavedení avizovaného snížení korporátních daní v USA a schválení zákona na repatriaci kapitálu. Jelikož však realizace daňové reformy není vzhledem k rozporům ve Washingtonu v dohledu, měli by nyní společnosti jako Microsoft či Oracle začít znovu nakupovat a nevyčkávat na příhodnější podmínky, domnívá se analytik Adam Holt z MoffettNathanson. Ten také upozorňuje na ustálení valuace mnoha technologických společností, které by nyní mělo umožnit snazší dohodu o ceně akvizice. 

V prosinci to bude rok od akvizice profesní sociální sítě LinkedIn, která Microsoft přišla na 26,2 miliardy USD. Podle Holta nyní nastává čas, aby se Microsoft poohlédla po dalších cílech akvizic.  V případě Salesforce se poslední větší akvizice datuje do července 2016, kdy koupila Demandware Inc. za 2,85 miliardy USD. Aktivní byla na poli fúzí a akvizic loni především Oracle, která koupila NetSuite Inc. za 9,3 miliardy USD, Opower Inc. za 550 milionů USD, Textura Corp. za 660 milionů USD a Ravello Systems Ltd za 500 milionů USD. Výkonný ředitel Oracle, Larry Ellison v minulém roce naznačil, že společnost by mohla jako vůbec první na světě dosáhnout tržeb z oblasti cloudových služeb ve výši 10 miliard USD. Aktuálně dosahují roční výše 6 miliard USD.  Cestou jak docílit navýšení příjmů z tohoto segmentu trhu by mohly být především akvizice a to přestože je Ellison přesvědčen, že na trhu „nezbyl nikdo ke koupi.“  

 Holt upozorňuje především na společnosti v oblasti digitálního marketingu jako Sprinklr, Hubspot Inc. či Hootsuite. Soukromá společnost Sprinklr vyvíjí software pro takzvaný „management spotřebitelského zážitku,“ což v sobě zahrnuje monitoring sociální sítí, marketing čí řízení medií a dalších služby. Společnost spolupracuje například se SAP, IBM či Microsoft. V dozorčí radě Sprinklr  navíc zasedá také výkonný předseda dozorčí rady Cisco System, John Chambers. Podle výkonného ředitele Sprinklr, Ragyho Thomase je načase, aby se fragmentované služby call center, webové analýzy, e-mailu či sociálních sítí spojily pod jednotnou kategorii s názvem management spotřebitelského zážitku. Poptávka po těchto konsolidovaných řešeních podle něj bude dále růst společně s potřebou společností sjednotit nesourodé pracovní týmy, procesy a data pro zlepšení spotřebitelského zážitku. Software určený pro tyto účely vyvíjí například také společnost Hubspot, jejíž tržní kapitalizace dnes dosahuje 3,2 miliardy USD.  Její nová platforma pro sociální média například spolupracuje například s nástroji pro řízení reklamy na Facebook. Podobně se na řízení sociálních médií zaměřuje i soukromá společnost Hootsuite, která nedávno uvedla na trh nové propojení jejího software s Adobe Creative Cloud a Adobe Stock. 

V oblasti analýzy dat se jako akviziční cíle rýsují například Splunk Inc., HortonWorks Inc., Cloudera Inc., či New Relic Inc. Na cloudovou infrastrukturu se zaměřuje například ServiceNow s tržní kapitalizací ve výši 21,3 miliardy USD.  Srovnatelně velkou společností v této oblasti je také Red Hat Inc. (21,5 miliardy USD), která v říjnu oznámila spolupráci s Alibaba.  Mezi menší provozovatele datových center řadíme například Internap Corp. s tržní kapitalizací zhruba 390 milionů USD. Dalšími potenciálním cílem v technologickém sektoru může být také Twilio, která vyvíjí komunikační software a video aplikace pro softwarové vývojáře. Zájem by mohla přitáhnout také společnost Okta, která spravuje přístupy zaměstnanců k zařízením a aplikacím ve firemních sítích. Mimo pozornost větší konkurence by neměla zůstat ani společnost RingCentral Inc., která vyvíjí komunikační software pro použití na cloudové platformě. Software pro finanční společnosti nabízí SS&C Technologies Holdings, Inc., na pojišťovny se zaměřuje Guidewire Software Inc. a Athenahealth Inc. vytváří aplikace pro provozovatele zdravotnických zařízení.  

 

Líbil se vám článek?
+0 / -0
Odeslat článek e-mailem
Diskuze
Vstoupit do diskuze
V diskuzi zatím není žádný komentář. Buďte první, kdo bude komentovat.

Portál W4T.CZ používá cookies s cílem zajistit co možná nejlepší zážitek při návštěvě těchto webových stránek. Dalším užíváním těchto webových stránek vyjadřujete souhlas s umístěním souborů cookies na vašem počítači / zařízení. Více informací naleznete zde.