Podobný milník, jaký představoval pro automobilku Ford v roce 1908 její model T, by měl být pro Tesla Inc. Model 3. Zatímco model T ve Spojených státech zahájil éru masové motorizace, Model 3 by měl konečně učinit součástí středního proudu elektromobily a otevřít cestu k rozsáhlejšímu nahrazení motorů na fosilní paliva.
Elektromobily, které doposud sjížděly z výrobních linek Tesla, byly luxusní dravé vozy jako například Model S P100D za 140 000 USD. Model 3 míří spíše na běžného řidiče a to co ztrácí na extravagantnosti, vynahrazuje svou praktičností. Charakterem je to vůz vhodný spíše na vyjížďku za město, než na závodní dráhu i on se však za svůj výkon nemusí stydět, z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,1 s. Příznivci automobilky mohou zůstat klidní, navzdory své ceně ve výši 35 000 USD (770 000 Kč), Model 3 stále vypadá, jezdí a celkově vzbuzuje dojem vozu z produkce Tesla. Cena tři čtvrtě milionu korun je sice stále pro mnohé příliš, vzhledem ke stávajícím vysokým nákladům na výrobu baterií se však jedná o výrazný krok směrem k průměrnému spotřebiteli.
Už při otevírání Vás Model 3 překvapí, k vozu totiž nedostanete klíč či přívěsek, otevírá se totiž prostřednictvím aplikace v chytrém telefonu a bluetooth připojení. V případě, že byste telefon ztratili nebo se jednoduše vybil, dostanete pro otevření automobilu ještě speciální kartu komunikující prostřednictvím technologie NFC známé z platebních karet. Vnitřek vozu působí překvapivě svěžím dojmem, především úzká palubní deska bez kontrolních přístrojů a skleněná střecha dodává kabině pocit atria. Na rozdíl od dřívějších vozů Tesla, je Model 3 uvnitř o poznání praktičtější, najdeme zde dostatek držáků na kelímky, dveřní kapsy a další menší úložné prostory.
zdroj: Tesla Inc.
Někteří analytici srovnávali nový Model 3 s elektromobilem Bolt od General Motors. Svádí k tomu především obdobná cena obou vozů, nicméně po první projížďce je jasné, že Tesla byla v podobě Model 3 schopna přinést na trh zcela novou kvalitu. Model 3 není typickým zástupcem vozů střední třídy vybavený elektrickým pohonem, tak jako je tomu u Chevy Bolt. Pokud to myslí Tesla se svým plánem na prodej 500 000 elektromobilů v příštím roce vážně, musí se jí podařit vymazat rozdíl spotřebitelem, který kupuje automobil a spotřebitelem, který kupuje elektromobil. Model 3 míří především na konkurenci představovanou BMW řady 3 a Mercedes-Benz třídy C. Cílit čistě jen na zákazníky, kteří z nějakého důvodu stojí o elektromobil již Tesla v následujících letech nebude stačit, musí se proto střetnout o tržní podíl se zavedenými automobilkami. O potenciálu nového vozu utkat se s konkurencí na fosilní paliva ve stejné cenové kategorii je přesvědčen především Elon Musk. „Konečně máme skvělý dostupný elektrický vůz. Jsem si opravdu jistý, že to bude nejlepší automobil ve svém cenovém rozpětí,“ prohlásil výkonný ředitel Tesla.